Identity area
Type of entity
Authorized form of name
Cooperació i Solidaritat. Ajuntament de l'Hospitalet
Parallel form(s) of name
Standardized form(s) of name according to other rules
Other form(s) of name
Identifiers for corporate bodies
Description area
Dates of existence
1979-
History
3-d’abril 1979 eleccions a l’Estat Espanyol i Catalunya.
25 d’abril prenen possessió els nous ajuntaments democràtics.
19 de juliol 1979 el FSLN (Front Sandinista d’Alliberació Nacional). Entrava a Managua i s’iniciava el procés de transformació revolucionària.
En aquests moments amb aquests canvis es va iniciar una línia de treball solidari del municipalisme català amb la revolució popular sandinista.
El moviment de solidaritat amb la guerrilla sandinista des de 1975 va traspassar moltes de les seves activitats als ajuntaments democràtics catalans.
Per l’altra banda les primeres actuacions del govern revolucionari de Nicaragua van ser la Cruzada Nacional de Alfabetización, Això va motivar la presència temporal a Nicaragua d’un grup d’ensenyants catalans que si bé no va ser molt nombrosa però va ser prou significativa.
Un tercer element a contribuir a consolidar aquests lligams entre Nicaragua i Catalunya fou la creació de les Brigades de Treball que evocà ben aviat a centenars de joves catalans a ajudar.
La funció de tot això va provocar la creació d’una xarxa sólida de complicitat solidàries amb la Nicaragua Sandinista, amb la participació de les noves institucions municipalistes, els col·lectius de bases nombroses poblacions i sectors significatius de professionals.
1984 eleccions nicaragüenques es pren de forma formal les primeres experiències solidàries oficialitzades amb el nom d’agermanaments.
A Estelli i a Sant Feliu any 1984
Managua i l’Hospitalet Any 1985.
Durant els 3 anys següents fins a 1988 es consolidaran i formalitzaran a Catalunya 20 agermanaments més.
Importància del consul oficial amb els ajuntaments i comitès agermanats. Moises Aran.
En paral·lel el FSLN havia creat i consolidat dins l’estructura de govern, dintre del Viceminsiteri de la Presidència, Monica Baltodano va crear un àrea anomenada DAMUR (Departamento de Asuntos Municipales y Regionales).
Funcions DAMUR (Departamento de Asuntos Municipales y Regionales).
S’atenia tota la problemàtica dels febles i desestructurats municipis nicaragüencs, el FSLN col·loca la seva interlocució amb els ajuntaments i comitès agermanats.
1990: crisis amb la derrota electoral del 25 de febrer de 1990
Places
Legal status
Functions, occupations and activities
Mandates/sources of authority
Internal structures/genealogy
General context
Relationships area
Access points area
Subject access points
Place access points
Occupations
Control area
Authority record identifier
Institution identifier
Rules and/or conventions used
Status
Level of detail
Partial
Dates of creation, revision and deletion
Orovio de Elízaga, Macarena creació 04/04/2022
Language(s)
- Latin American Spanish
- Catalan