Zona de identificação
tipo de entidade
Pessoa
Forma autorizada do nome
Casas Clavell, Josefa
Forma(s) paralela(s) de nome
Forma normalizada do nome de acordo com outras regras
Outra(s) forma(s) de nome
identificadores para entidades coletivas
área de descrição
Datas de existência
[...]- 28-12-1806
Histórico
Josefa Casas Clavell filla de Josep Casas comerciant de la ciutat de Barcelona i de Rosa Clavell, segons documentació conservada no es va casar perquè va morir "donzella". Va ser una important terratinent per la compra d'uns terrenys a l'Hospitalet de Llobregat anomenant-se Gleva Ca la Casas, on va construir una casa senyorial.
Va ser una dona amb empenta: va construir una mina d'aigua per conrear les seves terres a l'Hospitalet.
Va participar en la companyia mercantil Casas Romanyà, tal com consta en una àpoca de pagament d'uns diners del seu pare.
Va ser propietària d'una casa al carrer Montcada, 16 de Barcelona. La casa tenia hort i terrenys.
Va morir sense descendència i va repartir els seus béns entre els seus cosins Anton Francesc Casas Rogent i Josep Anton Casas Costa.
Va ser una dona amb diners i, tal com expressà en el seu testament, volgué ser enterrada en el vas de la seva propietat a l'església de Santa Maria del Mar. Es conserva el vas encara en aquest temple.