Àrea d'identificació
Codi de referència
Títol
Data(es)
- 9.juliol.1555 (Creation)
- 27.març.1533 (Creation)
Nivell de descripció
UD simple
Volum i suport
1 document, pergamí, 48X 22,5 cm
Àrea de context
Nom del productor
Història administrativa
Institució arxivística
Història arxivística
Origen de l'ingrés o de la transferència
Àrea de contingut i estructura
Abast i contingut
El document en pergamí, i escrit en llatí.
El testament està estructurat de la següent forma:
Primer de tot el document ens diu que es tracta d'un afegit d‘una clàusula testamentària al testament, en el cas de la mort del seu hereu universal, Francesc Galceran Crespí Fàbregues. El document ens va enumerant les persones escollides de heretar els seus bens.
Primer de tot tenim la intitulació per la qual Francesc Fàbregues ens dona informació sobre ell: és un mercader de la ciutat de Barcelona. Al tractar-se d'una clàusula testamentària al seu testament ens dona informació de quan va redactar el testament: el dia 27 de març de 1533, i qui va ser el notari, Pere Janer, i on es va redactar, a la ciutat de Barcelona.
A continuació ve la part dispositiva per la qual Francesc Fàbregues casat amb Anna Eulàlia, institueix al seu fill Francesc Galceran Crespí Fàbregues com el seu hereu universal. En cas de morir sense descendència, els bens passarien a altres germans. Però en el cas de no haver germans ni fills d’ells, enumera les persones escollides per heretar els seus bens.
Primer de tot a Miquel Fàbregues i Joanot Fàbregues, els quals es partiran els bens en dos parts. En cas de morir sense descendència institueix heretera universal a Margarita, mare de Bartomeu Fàbregues, prevere, i Melcior Domenec Fàbregues, canonge de Solsona.
En cas de morir els tres fa heretera universal a la seva germana Caterina Roseta.
Aquest document ho signa el notari Francesc Marcià. Com testimoni Pere Alfaig notari que fa de testimoni i per últim el notari Joan Ferrer, que corrobora la redacció d’aquesta clàusula testamentària feta, i escrita el dia 9 de juliol de 1555.
Valoració, destrucció i programació
Ingressos
Sistema d'organització
Àrea de condicions d'accés i ús
Condicions d'accés
Condicions de reproducció
Idioma del material
Escriptura dels documents
Nota sobre les llengües i escriptures
Característiques físiques i requeriments tècnics
Instruments de descripció
Àrea de documentació relacionada
Existència i localització dels originals
Existència i localització de reproduccions
Unitats de descripció relacionades
Àrea de notes
Identificador(s) altenatiu
Punts d'accés
Punts d'accés per matèria
Punts d'accés per lloc
Punts d'accés per autoritat
- Fàbregues, Francesc (Matèria )
- Fàgregues, Anna Eulàlia (Matèria )
- Fàbregues, Francesc Galceran Crespí (Matèria )
- Fàbregues, Bartomeu (Matèria )
- Fàbregues, Melcior Domènec (Matèria )
- Fàbregues, Caterina Roseta (Matèria )
- Fàbregues, Miquel (Matèria )
- Fàbregues, Joanot (Matèria )
- Fabregues, Margarita (Matèria )
Punts d'accés de gènere
Àrea de control de la descripció
Identificador de la descripció
Identificador de la institució
Regles o convencions
Descripció realitzada segons els preceptes de la Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC). Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, Subdirecció General d’Arxius, 2007.
Estat d'elaboració
Esborrany
Nivell de detall
Complet
Dates de creació revisió eliminació
Orovio, Macarena, 06.05.2024
Idioma(es)
- llatí