Fonds 804 - Eusebi Baras Marqués

Open original Digital object

Identity area

Reference code

ES CAT AMHL 804

Title

Eusebi Baras Marqués

Date(s)

  • 1986 - 1997 (Creation)

Level of description

Fonds

Extent and medium

1 capsa,11 cartells en paper i fotocòpia i també digitalitzats AMHLCA0001171- AMHLCA0001171, 45 programes de mà (nº de registre 2132-2176), 1 casset, 1 llibre

Context area

Name of creator

(16-02-1946)

Biographical history

Eusebi Baras va néixer a l’Hospitalet el 16 de febrer de 1946. Fill de família treballadora, el seu pare procedia de Guadalajara i la seva mare de Girona i emigraren tots dos de petits cap a l’Hospitalet. Va assistir Escoles Parroquials del Sagrat Cor de San Josep, més coneguda com l’escola del senyor Josà i més tard a l’Institut Balmes de Barcelona. Va treballar a la Companyia Telefònica.

Molt aviat es va interessar per la vida associativa de la ciutat i es va integrar en la Comissió de Festes i en diversos actes festius, per anar centralitzant-se en el món geganter des de l'any 1987. Ha organitzat nombroses trobades i reunions a la ciutat i ha impulsat la construcció de nous gegants.

Eusebi Baras Marqués, persona fortament vinculada al món geganter des de 1984. Fou vicepresident de l'Agrupació de Geganters de Catalunya de 1999 a 2002, cap de colla dels geganters de Sant Josep de 1994 a 1999 i president de l'entitat.

A l'any 2003 pel 75è Aniversari del gegant Jaume i la seva esposa es va publicar un llibre i va col·laborar, la colla de Geganters de Sant Josep i Eusebi Baras va realitzar tota la tasca de recerca de la documentació i de les fotografies.

«

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Donació (3/4/1997)

Content and structure area

Scope and content

Documentació consistent en correspondència, i documentació interna (itineraris, llistes, convocatòries,…) que fa referència a la temàtica gegantera de la colla de Sant Josep de l’Hospitalet, a partir de 1989 fins 1996. També programes i cartells amb el mateix tema, de l’Hospitalet i d’altres poblacions de Catalunya. Retalls de premsa sobre història de les festes de gegants i notícies puntuals.

Appraisal, destruction and scheduling

Conservació permanent

Accruals

System of arrangement

El fons personal s’ha dividit en 4 sèries documentals

01 Documentació relacionada amb l'organització d'actes de la Colla de Geganters i Geganteres del barri de Sant Josep

02 Documentació relacionada amb retalls de premsa

03 Cartells, programes de mà, 1 casset

04 hemeroteca

Al sistema d'organització de cada sèrie s'anotarà tota la relació de documents que es troba en el catàleg del fons personal.

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Lliure, , excepte en cas que afecti o pugui afectar la intimitat de terceres persones.

Conditions governing reproduction

Lliure, , excepte en cas que afecti o pugui afectar la intimitat de terceres persones.

Language of material

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

Notes area

Alternative identifier(s)

Access points

Subject access points

Place access points

Name access points

Genre access points

Description control area

Description identifier

Institution identifier

Arxiu Municipal de l'Hospitalet de Llobregat

Rules and/or conventions used

Descripció realitzada segons els preceptes de la Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC). Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura. Subdirecció General d’Arxius i Associació d’Arxivers de Catalunya, 2007.

Status

Final

Level of detail

Full

Dates of creation revision deletion

2009 creació
2025, revisió juny (Macarena Orovio)

Language(s)

  • Catalan
  • Spanish

Script(s)

Sources

Digital object (Master) rights area

Digital object (Reference) rights area

Digital object (Thumbnail) rights area

Accession area

Related subjects

Related people and organizations

Related genres

Related places