Área de identidad
Tipo de entidad
Entidad colectiva
Forma autorizada del nombre
Grup de Dones de Santa Eulàlia
Forma(s) paralela(s) de nombre
Forma(s) normalizada del nombre, de acuerdo a otras reglas
Otra(s) forma(s) de nombre
Identificadores para instituciones
Área de descripción
Fechas de existencia
1984-
Historia
Grup de dones de Santa Eulàlia
El grup de dones de santa Eulàlia és una associació formada l’any 1984 per dones de l barri, que es reunien a l’Aula de Cultura per xarrar i posar en comú els seus problemes i preocupacions.
L’any 1986 es van aprovar els seus estatuts i es va fundar el Grup de Dones de Santa Eulàlia amb la finalitat de ser un punt de trobada, formació i d’ajuda per la dona.
Des de els seus inicis ha comptat amb l’ajuda de la regidoria del Districte i del Centre d’Atenció i Informació de la Dona (CAID).
El grup de dones es reuneix els dijous, organitzen conferències sobre temes d’actualitat, tallers d’activitats i manualitats: Ioga, Tai-chi, de promoció de la salut, taller de pintura, modista entre d’altres.
S’organitzen balls, sardanes i competicions de canasta. S’ha creat una coral, classes de català i grups de teatre. Això ha portat a que s’impliquin més en activitats de barri, carnaval, activitats culturals de santa Eulàlia i col·laboració amb ONGs per mitjà de Solid-Art.
La majoria de dones als seus inicis eren mestresses de casa, amb poca formació acadèmica, es dedicaven als seus fills i a la seva família al casar-se. Això els va portar a sortir de casa. Ara les dones tenen més formació, s’han incorporat a la vida laboral i tenen menys temps i i el poc que tenen desfruiten amb les activitats programades.
Lugares
Aula de Cultura de Santa Eulàlia