La documentació conservada ens mostra com funcionava l’organització de l’Associació Cultural Recreativa “ALPHA 63”.
Les dates extremes son 1963-1969 amb la seva dissolució.
L’Associació es va crear a l’any 1963 però els Estatuts no van ser redactats fins l’any 1967.
La marxa del grup es portarà per tots els associats: no només interessa el pagament de la quota com a soci sinó la seva aportació personal i les seves inquietuds per la marxa de l’Associació. Als seus inicis funcionaven per mitjà de comissions les quals es reunien i plantejaven les activitats a realitzar, i entre tots decidien.
Per portar a terme aquestes idees s’han organitzat en seccions amb diferents activitats. Els socis es tenen que posicionar en alguna d’aquestes seccions i formar part de la categoria de soci actiu. Sinó els interessa es convertiran en soci protector. Les seccions creades als seus inicis són: Teatre, esports, excursions, conferències i exposicions, cine-fòrum, música i publicacions, Sociologia i estadística.
Els estatuts van ser redactats a l’any 1967 i presentats al Govern Civil per part del President de l’Associació l’any 1968. Van ser acceptats el dia 2 de gener de 1968 amb el número d’inscripció 1095 i mostrant-nos els fins d’aquesta Associació: “Iniciativa i realització a la ciutat de l’Hospitalet de Llobregat de qualsevol actes o programes resultants per l’enriquiment cultural a l’àmbit ciutadà, procurant la formació humanística dels associats, portant a terme aquests espais formatives amb altres espais recreatius especialment activitats teatrals.”
Per portar a terme la organització econòmica es cobraven quotes als associats. Tenim el Llibre de registre d’associats i llistats. El cobrament de les quotes es realitzava en el mateix Centre Tecla sala al conserge, també havia un cobrador.
La comptabilitat de l’Associació es realitza pel tresorer i es conserva una petita mostra de llibres de caixa.
La documentació aplegada per conèixer el seu funcionament consta de:
Inclou 1 còpia de l’estatut amb data de 30 de setembre1967 enviada al Govern Civil per la seva aprovació.
Inclou 1 estatut segellat pel Govern Civil amb data 2 de gener de 1968 on queda constància de la inscripció en el Registre Provincial d’Associacions amb el número 1095.
Inclou 2 estatuts enquadernats en tapa dura de petit format, impresos a l'Hospitalet de Llobregatr 28/9/1967
Inclou 3 circulars redactades per la Comissió mostrant el seu funcionament als seus inicis (no tenen data) encara que són de la primera època de l’Associació. (1963-1966)
Inclou 1 enquesta de satisfacció per omplir pels associats per millorar.
Inclou 1 llibre de registre d’associats amb nom, cognoms adreça, edat i la seva condició: estudiant, carrera, treball etc.
Inclou correspondència per demanar permís al Govern Civil per la realització de l’Assemblea General: instància per demanar permís rebut d’ingrés de les taxes oficials necessàries per autoritzar l’assemblea, autorització per celebrar l’assemblea Any 1969
Inclou Manifest -dimissió d’una part de la Junta Any 1969
Inclou 4 fulls numerats correlativament del núm. 833 al 836 que són fotocòpies d’un text (suposadament del Sr. Reventós) en què es parla de les relacions entre l’AAM i l’ALPHA 63.
Inclou 7 relacions de socis amb noms cognoms i telèfon.
Inclou 1 relació de tots els socis aplegada per totes les relacions per l’exposició de l’any 2010.
Inclou 2 Llibres de Caixa usats en part. Anys 1968-1969
Inclou 1 Llibre de Caixa legalitzat amb poques anotacions. Anys 1968-1969
Inclou factures i rebuts, albarà, gir postal Anys 1968-1969
Inclou també la digitalització de tots els documents en paper: Estatuts, correspondència, avis, rebuts pagament quotes.