Àrea d'identificació
Codi de referència
Títol
Data(es)
- 1963-1969 (Creation)
Nivell de descripció
Sèrie
Volum i suport
1 carpeta, 1 llibre registre d'associats, 3 llibres de caixa, 4 documents en paper i digitalitzats a Portal d'Imatges (AMHL-507-01-001- AMHL-507-01-04), 2 documents de felicitacions de nadal digitalitzats a Portal d'Imatges AMHLAF0140215, AMHLAF0140222)
Àrea de context
Nom del productor
Nom del productor
Nom del productor
Nom del productor
Nom del productor
Institució arxivística
Història arxivística
Origen de l'ingrés o de la transferència
Àrea de contingut i estructura
Abast i contingut
La documentació conservada ens mostra com funcionava l’organització de l’Associació Cultural Recreativa “ALPHA 63”.
Les dates extremes son 1963-1969 amb la seva dissolució.
L’Associació es va crear a l’any 1963 però els Estatuts no van ser redactats fins l’any 1967.
La marxa del grup es portarà per tots els associats: no només interessa el pagament de la quota com a soci sinó la seva aportació personal i les seves inquietuds per la marxa de l’Associació. Als seus inicis funcionaven per mitjà de comissions les quals es reunien i plantejaven les activitats a realitzar, i entre tots decidien.
Per portar a terme aquestes idees s’han organitzat en seccions amb diferents activitats. Els socis es tenen que posicionar en alguna d’aquestes seccions i formar part de la categoria de soci actiu. Sinó els interessa es convertiran en soci protector. Les seccions creades als seus inicis són: Teatre, esports, excursions, conferències i exposicions, cine-fòrum, música i publicacions, Sociologia i estadística.
Els estatuts van ser redactats a l’any 1967 i presentats al Govern Civil per part del President de l’Associació l’any 1968. Van ser acceptats el dia 2 de gener de 1968 amb el número d’inscripció 1095 i mostrant-nos els fins d’aquesta Associació: “Iniciativa i realització a la ciutat de l’Hospitalet de Llobregat de qualsevol actes o programes resultants per l’enriquiment cultural a l’àmbit ciutadà, procurant la formació humanística dels associats, portant a terme aquests espais formatives amb altres espais recreatius especialment activitats teatrals.”
Per portar a terme la organització econòmica es cobraven quotes als associats. Tenim el Llibre de registre d’associats i llistats. El cobrament de les quotes es realitzava en el mateix Centre Tecla sala al conserge, també havia un cobrador.
La comptabilitat de l’Associació es realitza pel tresorer i es conserva una petita mostra de llibres de caixa.
La documentació aplegada per conèixer el seu funcionament consta de:
Inclou 1 còpia de l’estatut amb data de 30 de setembre1967 enviada al Govern Civil per la seva aprovació.
Inclou 1 estatut segellat pel Govern Civil amb data 2 de gener de 1968 on queda constància de la inscripció en el Registre Provincial d’Associacions amb el número 1095.
Inclou 2 estatuts enquadernats en tapa dura de petit format, impresos a l'Hospitalet de Llobregatr 28/9/1967
Inclou 3 circulars redactades per la Comissió mostrant el seu funcionament als seus inicis (no tenen data) encara que són de la primera època de l’Associació. (1963-1966)
Inclou 1 enquesta de satisfacció per omplir pels associats per millorar.
Inclou 1 llibre de registre d’associats amb nom, cognoms adreça, edat i la seva condició: estudiant, carrera, treball etc.
Inclou correspondència per demanar permís al Govern Civil per la realització de l’Assemblea General: instància per demanar permís rebut d’ingrés de les taxes oficials necessàries per autoritzar l’assemblea, autorització per celebrar l’assemblea Any 1969
Inclou Manifest -dimissió d’una part de la Junta Any 1969
Inclou 4 fulls numerats correlativament del núm. 833 al 836 que són fotocòpies d’un text (suposadament del Sr. Reventós) en què es parla de les relacions entre l’AAM i l’ALPHA 63.
Inclou 7 relacions de socis amb noms cognoms i telèfon.
Inclou 1 relació de tots els socis aplegada per totes les relacions per l’exposició de l’any 2010.
Inclou 2 Llibres de Caixa usats en part. Anys 1968-1969
Inclou 1 Llibre de Caixa legalitzat amb poques anotacions. Anys 1968-1969
Inclou factures i rebuts, albarà, gir postal Anys 1968-1969
Inclou també la digitalització de tots els documents en paper: Estatuts, correspondència, avis, rebuts pagament quotes.
Valoració, destrucció i programació
Ingressos
Sistema d'organització
Àrea de condicions d'accés i ús
Condicions d'accés
Condicions de reproducció
Idioma del material
Escriptura dels documents
Nota sobre les llengües i escriptures
Característiques físiques i requeriments tècnics
Instruments de descripció
Àrea de documentació relacionada
Existència i localització dels originals
Existència i localització de reproduccions
Unitats de descripció relacionades
Àrea de notes
Identificador(s) altenatiu
Punts d'accés
Punts d'accés per matèria
Punts d'accés per lloc
Punts d'accés per autoritat
Punts d'accés de gènere
Àrea de control de la descripció
Identificador de la descripció
Identificador de la institució
Regles o convencions
Estat d'elaboració
Nivell de detall
Dates de creació revisió eliminació
Orovio de Elízaga, Macarena 28.11.2022
Idioma(es)
- català
- espanyol