Serie 01 - Documentació fundacional i comptable

Área de identidad

Código de referencia

ES CAT AMHL 507-01

Título

Documentació fundacional i comptable

Fecha(s)

  • 1963-1969 (Creación)

Nivel de descripción

Serie

Volumen y soporte

1 carpeta, 1 llibre registre d'associats, 3 llibres de caixa, 4 documents en paper i digitalitzats a Portal d'Imatges (AMHL-507-01-001- AMHL-507-01-04), 2 documents de felicitacions de nadal digitalitzats a Portal d'Imatges AMHLAF0140215, AMHLAF0140222)

Área de contexto

Nombre del productor

Nombre del productor

Nombre del productor

Nombre del productor

Nombre del productor

Institución archivística

Historia archivística

Origen del ingreso o transferencia

Área de contenido y estructura

Alcance y contenido

La documentació conservada ens mostra com funcionava l’organització de l’Associació Cultural Recreativa “ALPHA 63”.

Les dates extremes son 1963-1969 amb la seva dissolució.

L’Associació es va crear a l’any 1963 però els Estatuts no van ser redactats fins l’any 1967.

La marxa del grup es portarà per tots els associats: no només interessa el pagament de la quota com a soci sinó la seva aportació personal i les seves inquietuds per la marxa de l’Associació. Als seus inicis funcionaven per mitjà de comissions les quals es reunien i plantejaven les activitats a realitzar, i entre tots decidien.

Per portar a terme aquestes idees s’han organitzat en seccions amb diferents activitats. Els socis es tenen que posicionar en alguna d’aquestes seccions i formar part de la categoria de soci actiu. Sinó els interessa es convertiran en soci protector. Les seccions creades als seus inicis són: Teatre, esports, excursions, conferències i exposicions, cine-fòrum, música i publicacions, Sociologia i estadística.

Els estatuts van ser redactats a l’any 1967 i presentats al Govern Civil per part del President de l’Associació l’any 1968. Van ser acceptats el dia 2 de gener de 1968 amb el número d’inscripció 1095 i mostrant-nos els fins d’aquesta Associació: “Iniciativa i realització a la ciutat de l’Hospitalet de Llobregat de qualsevol actes o programes resultants per l’enriquiment cultural a l’àmbit ciutadà, procurant la formació humanística dels associats, portant a terme aquests espais formatives amb altres espais recreatius especialment activitats teatrals.”

Per portar a terme la organització econòmica es cobraven quotes als associats. Tenim el Llibre de registre d’associats i llistats. El cobrament de les quotes es realitzava en el mateix Centre Tecla sala al conserge, també havia un cobrador.

La comptabilitat de l’Associació es realitza pel tresorer i es conserva una petita mostra de llibres de caixa.

La documentació aplegada per conèixer el seu funcionament consta de:

Inclou 1 còpia de l’estatut amb data de 30 de setembre1967 enviada al Govern Civil per la seva aprovació.

Inclou 1 estatut segellat pel Govern Civil amb data 2 de gener de 1968 on queda constància de la inscripció en el Registre Provincial d’Associacions amb el número 1095.

Inclou 2 estatuts enquadernats en tapa dura de petit format, impresos a l'Hospitalet de Llobregatr 28/9/1967

Inclou 3 circulars redactades per la Comissió mostrant el seu funcionament als seus inicis (no tenen data) encara que són de la primera època de l’Associació. (1963-1966)

Inclou 1 enquesta de satisfacció per omplir pels associats per millorar.

Inclou 1 llibre de registre d’associats amb nom, cognoms adreça, edat i la seva condició: estudiant, carrera, treball etc.

Inclou correspondència per demanar permís al Govern Civil per la realització de l’Assemblea General: instància per demanar permís rebut d’ingrés de les taxes oficials necessàries per autoritzar l’assemblea, autorització per celebrar l’assemblea Any 1969

Inclou Manifest -dimissió d’una part de la Junta Any 1969

Inclou 4 fulls numerats correlativament del núm. 833 al 836 que són fotocòpies d’un text (suposadament del Sr. Reventós) en què es parla de les relacions entre l’AAM i l’ALPHA 63.

Inclou 7 relacions de socis amb noms cognoms i telèfon.

Inclou 1 relació de tots els socis aplegada per totes les relacions per l’exposició de l’any 2010.

Inclou 2 Llibres de Caixa usats en part. Anys 1968-1969

Inclou 1 Llibre de Caixa legalitzat amb poques anotacions. Anys 1968-1969

Inclou factures i rebuts, albarà, gir postal Anys 1968-1969

Inclou també la digitalització de tots els documents en paper: Estatuts, correspondència, avis, rebuts pagament quotes.

Valorización, destrucción y programación

Acumulaciones

Sistema de arreglo

Área de condiciones de acceso y uso

Condiciones de acceso

Condiciones

Idioma del material

Escritura del material

Notas sobre las lenguas y escrituras

Características físicas y requisitos técnicos

Instrumentos de descripción

Área de materiales relacionados

Existencia y localización de originales

Existencia y localización de copias

Unidades de descripción relacionadas

Descripciones relacionadas

Área de notas

Identificador/es alternativo(os)

Puntos de acceso

Puntos de acceso por materia

Puntos de acceso por lugar

Puntos de acceso por autoridad

Tipo de puntos de acceso

Área de control de la descripción

Identificador de la descripción

Identificador de la institución

Reglas y/o convenciones usadas

Estado de elaboración

Nivel de detalle

Fechas de creación revisión eliminación

Orovio de Elízaga, Macarena 28.11.2022

Idioma(s)

  • catalán
  • español

Escritura(s)

Fuentes

Área de Ingreso

Materias relacionadas

Personas y organizaciones relacionadas

Tipos relacionados

Lugares relacionados

Unidad de almacenaje

  • Capsa: 076753