Showing 60 results

Archival description
Only top-level descriptions With digital objects Catalan
Print preview Hierarchy View:

Agrupació Coral Els Callats

  • ES CAT AMHL 501
  • Fons d'associació o entitat
  • 1950-1980

El Fons de l’Agrupació Coral Els Callats esta format per tres capses, 1 programa de mà i tres diapositives.

Les dates extremes dels documents son des de l’any 1949-1980. Segons la publicació conservada de les Noces d’argent van començar l’any 1947 amb una reunió d’amics en una taverna en el barri de Collblanc.

Es molt complerta la documentació ja que ens mostra la seva fundació i el seu funcionament com una associació coral, amb uns valors molt definits per Josep Anselm Clavé. Mantenir la cultura catalana per mitjà del cant, amb gent treballadora i amb uns valors de germanor, amistat i compromís per la realització de les actuacions, concursos, i caramelles.

El fons s’ha dividit en set sèries documentals que comprenen tota la seva història: una època convulsa pel control del Govern Civil de tots els actes que realitzen a nivell d’actuacions, d’altes i baixes dels socis i el control de la seva comptabilitat.

Els ajuntaments i el govern civil als començaments els donava facilitats per actuacions en les festes majors dels barris, actuacions en actes protocol·laris, en la construcció de monuments en honor de Josep Anselm Clavé en l’Hospitalet de Llobregat en la plaça del Molí.

Al mateix temps les corals van esta molt unides per celebració d’actes de commemoració, es reunien en les diferents poblacions amb els seus estendards i la cantada dels seus programes que podien tractar-se de sardanes, valsos i peces de més importància, les quals eren estudiades i assajades amb els seus mestres directors.

L’Agrupació Coral Els Callats a l’any 1969 segons documentació presentada al Govern civil demana ajudes per la realització de sortides perquè és de les poques corals que queden a l’Hospitalet.

A pesar de les dificultats van continuant el camí amb sortides per realitzar actuacions o la presència en la convocatòria del V concurs de Cors Clavé organitzat per Ràdio Nacional d’Espanya a l’any 1968 i altres.

L’Agrupació Coral Els Callats van muntar una banda de música qui va tenir molta importància, la mateixa documentació ens dona informació d’ella per mitjà del seu estatut qui ens dona l’inventari dels seus instruments i el seu banderí. Les actes enviades al Govern Civil, en la correspondència i en els llibres d’actes es parla de que no es pot canviar en els seus començaments de corista a membre de la banda. En canvi en la seva època final amb la falta de socis si es deixa canviar d’un lloc a l’altre. Al mateix temps es troben que director de la banda no tenien i no trobaven substitut, així com la malaltia del mestre director dels coristes amb cinc operacions que va provocar no poder assajar i no poder anar a una actuació.

Agrupació Coral Els Callats

Agrupación de Amigos de la Música

  • ES CAT AMHL 502
  • Fons d'associació o entitat
  • 1947 - 1983

La documentació generada per l'Agrupació ens mostra com funcionava l'entitat.

Ells mateixos es definen en els seus estatuts com una associació de caràcter artístic, domiciliada al carrer jardincillos nº 1. (1947-1950).

Els objectius de l’Agrupació es elevar el nivell cultural i espiritual de l’Hospitalet per mitjà del cultiu i divulgació de la bona música.

Més tard es traslladen a un local cedit per l'Ajuntament al carrer Baron de Maldà nº 15 on estaran fins la seva desaparició.

Les seves activitats segons els seus estatuts: S’organitzaran sessions d’audicions d’obres en discos. Amb caràcter extraordinari es celebraran sessions artístiques per mitjà de recitals o conferències. També es podran celebrar conferències, exposicions i altres actes de tipus cultural, previ acord de la junta.

Les dates extremes del fons son : 1951-1977

Agrupación de Amigos de la Música

Alonso Sánchez González

  • ES CAT AMHL 837
  • Fonds
  • 1974 - 1976

Documentació de reivindicacions urbanístiques sobre la Riera Blanca: Fulls informatius, fulls volants, documents i retalls d’hemeroteca relacionats amb el tema. Més de 84 fotografies que testimonien les reivindicacions.

Sánchez González, Alonso

Ángel Fernández Martínez

  • ES CAT AMHL 810
  • Fonds
  • 1922 - 1997

Documentació de la vida política i sindical de la dècada dels anys 60 fins 1996. Hi ha documentació sobre eleccions i referendums de 1977 al 1996. Podem trobar els Estatuts d'Autonomia de Catalunya (1932 i 1979) i també documentació variada de partits polítics, com PCC, PCE, PTE, PSUC, i la política municipal de l'Ajuntament de l'Hospitalet de 1979 a 1983. hi ha textos sobre la història i qüestió nacional catalana, vasca i gallega. Documentació sindical i de moviments veïnals (1965-1976), en concret del barri Pubilla Casas, i altres barris de l'Hospitalet (inclou fotografies). Podem trobar també diversitat d'articles i obres d'assaig de contingut polític i social. A l'apartat d'hemeroteca hi ha retalls de premsa sobre els moviments socials de 1971 a 1997 d'àmbit internacional, estatal i local.

Fernández Martínez, Àngel

Anton Ribas Sala

  • ES CAT AMHL 834
  • Fonds
  • 1967 - 1982

Documentació laboral i política relacionada amb Altos Hornos de Cataluña: Convenis col•lectius, cartes, octavetes. Documentació de sindicats en forma d’octavetes, tríptics, programes, enganxines i fulls-volants. També alguns retalls de premsa sobre repressió a la transició. Documentació de partits polítics: octavetes, enganxines, cartes, butlletins i alguns retalls de premsa. També documentació sobre el barri del Centre: conferències, campanya anti-OTAN, manifestacions, cas Scala, AA.VV. del Centre i full de signatures a favor de Ton Ribas.

Ribas Sala, Anton

Antoni i Ramon Puig Gairalt

  • ES CAT AMHL 831
  • Fonds
  • 1886 - 1985

Antoni PUIG GAIRALT
Projectes, en fotocòpies. Dades biogràfiques en fotocòpies i tres retalls de premsa.

Ramon PUIG GAIRALT
Maquetes i projectes. Fotografies de plànols i plànols. També documentació personal: escrits, memòries. Fotocòpies de diccionaris, biografia mecanografiada, llista d’edificis des de 1912 a 1937. Cartell de la Generalitat i conferència editada sobre Puig Gairalt. Documents d’hemeroteca: monogràfics sobre l’Hospitalet i arquitectura dels anys 30.

Puig i Gairalt, Antoni

Antonio Moreno Aguilar

  • ES CAT AMHL 829
  • Fonds
  • 1976 - 1995

Documentació personal: correspondència. Varis llibres de l’autor. Dos retalls de premsa i documentació d’hemeroteca: “Associación de vecinos de Can Serra”. També cartells d’actes poètics i programes. Documents fotogràfics de recitals poètics i descripció de les fotos

Moreno Aguilar, Antonio

Artur Arranz i Galiano

  • ES CAT AMHL 803
  • Fonds
  • 1981 - 1992

Documentació consistent en programes diversos, documents d'hemeroteca: un número de "Notes de pas" (1988) i un recull de premsa sobre les eleccions al Parlament el 1988, llibres de diversa procedència, la majoria editats per l'Ajuntament de temàtica variada: educació, història, estudis sociològics, anuaris, etc. També varis programes i paperetes de vot de diversos partits polítics, majoritàriament d'IC. Va adjuntar també un estudi sobre les diferents entitats sòcio-culturals del barri de Sanfeliu, realitzat mentre ell va ser-ne director de l'Aula de Cultura del barri, així com una col·lecció de gravacions en vídeo d'un extens i molt interessant seminari sobre la història i els diferents pals del Flamenc, coordinat per l'antropòloga Juana Ibáñez, consistent en conferència-explicació, cantaor i guitarrista per poder il·lustrar els diferents pals, organitzat per l'Aula de Cultura de La Florida essent ell el director, que va tenir lloc el 1994 al Centro Cultural Claveles de l'Hospitalet.

Arranz i Galiano, Artur

Aureliano Caballero Garcia

  • ES CAT AMHL 807
  • Fonds
  • 1972-2011

Documentació de tipus sindical i polític consistent en fulletons i informes de CCOO, estatuts del PSUC i diferents monogràfics de congressos i reunions d’orgues de direcció, així com revistes polítiques d’aquell partit, d’EUiA i sobre moviment solidari.

Inclou la cinta i transcripció de l’entrevista realitzada a Aureliano Caballero des del projecte L’Hospitalet Antifranquista, així com alguns documents contra la repressió en els anys setanta.

Dels anys 2000 ingressen memòries i publicacions de l’associació de pares treballadors de Seat amb fills o filles amb disminucions.

El fons conté una col•lecció de poemes d’un treballador de la Seat, i alguns poemes d’un altre company de Seat d’Aureliano Caballero i un text del qual ell n’és l’autor.

En relació a la biblioteca ingressen dos llibres de temàtica política.

Aureliano Caballero Garcia

Benito Samitier - Samitier S.A. - Instal Mivat S.A.

  • ES CAT AMHL 608
  • Fons comercial o d'empresa
  • 1966 - 2012

El fons d’empresa de Benito Samitier, SAMITIER, S.A i INSTAL MIVAT, S.A està format per 47 capses .

Abarca les dates des de 1966 amb la seva creació per Benito Samitier a l’any 1967, pasant per la formació d’una societat anònima anomenada SAMITIER, S. A fins arribar a l’última època any 2003 amb el nom d’INSTAL MIVAT, S.A.

S’ha organitzat el fons en 16 sèries documentals:

Sèrie-01 Documentació relacionada amb els orígens de l'empresa

Sèrie-02 Documentació relacionada amb la comptabilitat i facturació.

El tipus de documents principals són: informes financers i fiscals. llibres de balanç, llibre diari. Documentació relacionada amb bancs: comptes corrents, avals i préstecs, Documentació relacionada amb comptes immobilitzats, així com rebuts corresponents. Documentació relacionada amb despeses generals: com fulls de salari, rebuts de despeses de desplaçament i rebuts de control caixa. Documentació relacionada amb la facturació de l'empresa. Documentació relacionada amb factures rebudes. Documentació amb factures de proveïdors. Documentació de factures emeses i rebudes. Documentació de factures pendent de pagament i factures pagades amb albarans..

Série-03 Documentació relacionada amb la Seguretat Social

El tipus de documents són alta de la inscripció a l'Institut Nacional de la Seguretat Social de la empresa SAMITIER S.A. Llibres de matrícula de personal per la Seguretat Social . Documents TC1, TC2 de la Seguretat Social. Fitxes alta i baixa de l'Institut Nacional Previsió Seguretat Social. Documentació relacionada amb l'afiliació a mútues de treball pels treballadors. Documentació relacionada amb l afiliació i baixa Mútues Accidents de treball. Documentació. relacionada amb contractes treballadors a E.T. Documentació relacionada amb la correspondència diversa AEAT - Seg. Social – Jutjats.

Sèrie-04 Documentació relacionada amb l'Agència Tributària.

El tipus de documents és: impost de l'IRPF i de l'IVA. documentació relacionada amb la declaració anual d'operacions amb terceres persones. Client-proveïdor. Model 347. Declaració de pagaments IRPF. Model 110-190, 115-180. Documentació relacionada amb l'impost de societats.
Documentació de la Cambra Oficial de Comerç Industria i Navegació en relació als rebuts de pagament de les quantitats citades de l'aplicació dels percentatges assenyalats anualment per la llei de pressuposts de l'Estat, aplicat a la quota satisfeta per l'empresa en concepte d'Impost de societats de cada exercici. Documentació per llicència fiscal d'activitats industrials. Documentació d'embargament per part de l'Agència Tributària pel deutes pendents de pagament.

Sèrie-05 Documentació relacionada amb el Registre Mercantil

El tipus de documents són de nomenament d'auditor. Dipòsit de comptes anuals. Comunicació de nom de domini o direcció Internet.

Sèrie- 06 Documentació relacionada amb contractes de treball

El tipus de documents són convenis de col·laboració dels alumnes que van realitzar pràctiques a l'empresa signats per la Unitat Territorial de Barcelona del Servei d'Ocupació de Catalunya. Documentació relacionada amb baixes dels treballadors.

Sèrie -07 Documentació relacionada amb expedients de regulació d'ocupació. ERO

inclou documentació relacionada amb dos etapes:
El tipus de document son tot el procés administratiu per la suspensió temporal de treball de mutu acord. Tot el procés administratiu laboral relacionat amb el contracte d'expedient de regulació d'ocupació. ERO: documentació relacionada amb les nòmines dels treballadors en aquesta etapa i els pagaments a la Seguretat Social. Inclou documentació de tipus concursal relacionat amb aquest procés.

Sèrie-08 Documentació relacionada amb el Departament de Treball

El tipus de document són: llibres de visites d'inspecció de treball. Documents de les eleccions sindicals realitzades per part dels treballadors a l'empresa.

Sèrie-09 Documentació relacionada amb la inscripció en el registre Industrial de la Generalitat de Catalunya com empresa instal·ladora

El tipus de documents són inscripció de certificats als diversos registres de la Generalitat com empresa instal·ladora. REIC, DQEL, RECI, REIMITE, REIP, GAS (EG-IV).
Inclou 1 carpeta amb documentació relacionada amb el registre d'instal·lador de telecomunicacions a Catalunya. Any 2008-2009.
Inclou 1 carpeta amb documentació relacionada amb la Junta de Sanejament i Agència Catalana de l'Aigua pel cànon de l'aigua. Any 1987-2008
Inclou1 carpeta amb documentació relacionada amb el canvi de nom al Registre d'Establiments Industrials de Catalunya REIC de SAMITIER S.A a INSTAL MIVAT S.A.. Any 2003.

Sèrie-10 Documentació relacionada amb Riscos laborals empresa

Inclou 4 carpetes amb la documentació generada per la implantació del sistema de prevenció de Riscos Laborals i de vigilància de la salut. Sistema, registres acreditatius, Memòria anual de de les activitats. Certificats de la realització de cursos per parts dels treballadors per la millora del seu treball.

Sèrie-11 Documentació relacionada amb assegurances empresa

El tipus de document són: pólisses i assegurances de l'empresa. Assegurança de responsabilitat civil. Assegurança de Montepio Metal·lurgic de Previsió Social.
Inclou documentació relacionada amb l'assegurança locals de treball INSTAL MIVAT S.A. Anys 2004-2011

Sèrie-12 Documentació relacionada amb vehicles empresa

Tipus de documents són:: contractes de renting i leasing.

Sèrie 13 Documentació relacionada amb la política de control de qualitat ISO 9001-2000

El tipus de document és: procediment d'instruccions de treball ISO 9001-2000.

Sèrie 14- Documentació relacionada amb la publicitat de la empresa

Inclou tota la documentació relacionada amb material d'oficina i publicitari de l'empresa.

Sèrie- 15 Documentació relacionada amb treballs realitzats per l'empresa a diferents clients

Inclou tots els projectes realitzats per l'empresa als seus clients. Inclou des de l'etapa de BENITO SAMITIER, SAMITIER. S.A fins a INSTAL MIVAT, S.A

Sèrie-16 Documentació relacionada amb el compliment Llei Protecció de Dades LOPD.

Benito Samitier

Results 1 to 10 of 60