Montserrat i Portella, Josep

Área de identidad

Tipo de entidad

Persona

Forma autorizada del nombre

Montserrat i Portella, Josep

Forma(s) paralela(s) de nombre

Forma(s) normalizada del nombre, de acuerdo a otras reglas

Otra(s) forma(s) de nombre

Identificadores para instituciones

Área de descripción

Fechas de existencia

1860-1923

Historia

Josep Montserrat va néixer a l’Hospitalet el 1860 i va estudiar a l’Escola de Belles Arts de Barcelona on fou deixeble de Josep Reynés. Va obtenir diversos premis en la seva especialitat a Barcelona, Madrid i París.
Amb els anys va arribar a ser professor de l’Escola d’Arts i Oficis de Barcelona i dugué a terme una gran obra escultòrica.
Tota la seva obra es troba molt dispersa i és de caràcter modernista. Les més populars són els bronzes representant el pintor Viladomat al Museu d’Art Modern de Barcelona i el personatge de Manelic de l’obra de Àngel Guimerà Terra Baixa que està instal•lat als jardins de Montjuïc i que data de 1910. També l’estàtua del jurista Peguera del Palau de Justícia i el monument a Àngel Barrera instal•lat a la antiga colònia espanyola de Fernando Poo. És autor també del famós Geni del Reial Cercle Artístic.
Va freqüentar tota la bohèmia artística, literària i musical del seu temps. El pintor Àngel Casas li feu un retrat i el 1879 li fou concedida una pensió per anar a Roma a ampliar els seus estudis.

Lugares

Estatuto jurídico

Funciones, ocupaciones y actividades

Artista, escultor i professor

Mandatos/fuentes de autoridad

Estructura/genealogía interna

Contexto general

Área de relaciones

Área de puntos de acceso

Puntos de acceso por materia

Puntos de acceso por lugar

Occupations

Área de control

Identificador de registro de autoridad

Identificador de la institución

Reglas y/o convenciones usadas

Estado de elaboración

Nivel de detalle

Fechas de creación, revisión o eliminación

Idioma(s)

Escritura(s)

Fuentes

Notas de mantención

  • Portapapeles

  • Exportar

  • EAC

Materias relacionadas

Lugares relacionados