Rubin Ceballos, Agustín

Área de identidad

Tipo de entidad

Persona

Forma autorizada del nombre

Rubin Ceballos, Agustín

Forma(s) paralela(s) de nombre

Forma(s) normalizada del nombre, de acuerdo a otras reglas

Otra(s) forma(s) de nombre

Identificadores para instituciones

Área de descripción

Fechas de existencia

1724-1793

Historia

Agustín Rubín de Ceballos (Dueñas, 24 de juliol de 1724 - Madrid, 8 de febrer de 1793) va ser un religiós castellà, que va ser bisbe de Jaén (1780-1793) i inquisidor general (1784-1793), on va destacar per la seva activitat contra la censura i les idees de la revolució francesa.
Primers anys
Va néixer a Dueñas, el 9 de juliol de 1724.Va estudiar ambdós drets, Canònic i Civil. En l'àmbit eclesiàstic, primer va ser canonge de la catedral de Palència i, després, de la catedral de Conca.
Bisbe de Jaén
Va ser nomenat bisbe de Jaén l'11 de setembre de 1780, i va prendre possessió del càrrec el 9 de novembre del mateix any. Durant el seu mandat a la diòcesi, va embellir la catedral amb obres com la capella de Sant Eufrasi o el tabernacle de l'altar major. A més, va iniciar un procés de reorganització de parròquies a la diòcesi, que va ser continuada pel seu successor, el frare agustí Diego de Melo de Portugal.
Inquisidor general
Va ser designat inquisidor general d'Espanya el 23 de gener de 1784, en substitució de Felip Bertran, i va prendre possessió del càrrec el 7 de juny del mateix any.[ Segons Juan Antonio Llorente, durant el seu mandat no van haver persones cremades en persona o estàtua, van haver catorze penitenciats en públic, tanmateix, afirma que van haver molts altres en secret.També destaca la seva activitat censora de la premsa i altres obres escrites. El 1792 va encarregar, malgrat l'oposició del Consell Suprem de la Inquisició, la redacció d'un nou índex inquisitorial d'obres prohibides a Joaquín Castellot, religiós de l'Encarnació de Madrid. A petició del comte de Floridablanca, també es va publicar un edicte per prohibir la circulació d'idees revolucionàries procedents de França.

Mort
Va ocupar el dos càrrecs, el de bisbe i inquisidor, fins a la seva mort, el 8 de febrer de 1793 a Madrid.[5][1] Per petició expressa del difunt, va ser sebollit a la capella que havia fundat dedicada a Sant Eufrasi, a la catedral de Jaén.

Lugares

Estatuto jurídico

Funciones, ocupaciones y actividades

Mandatos/fuentes de autoridad

Estructura/genealogía interna

Contexto general

Área de relaciones

Área de puntos de acceso

Puntos de acceso por materia

Puntos de acceso por lugar

Occupations

Área de control

Identificador de registro de autoridad

Identificador de la institución

Reglas y/o convenciones usadas

Estado de elaboración

Nivel de detalle

Fechas de creación, revisión o eliminación

Orovio, Macarena 14.05.2024 (Creació)

Idioma(s)

Escritura(s)

Fuentes

Notas de mantención

  • Portapapeles

  • Exportar

  • EAC

Materias relacionadas

Lugares relacionados