Zona de identificação
Código de referência
Título
Data(s)
- 1980-1986 (Produção)
Nível de descrição
Subsèrie
Dimensão e suporte
7 capses
Zona do contexto
Nome do produtor
Entidade detentora
História do arquivo
Fonte imediata de aquisição ou transferência
Zona do conteúdo e estrutura
Âmbito e conteúdo
La Federación Española de Municipios y Provincias és una associació amb personalitat jurídica plena i pública, constituïda per Ajuntaments, Diputacions provincials, Consells i Capítol Insular, per la defensa i promoció de l’autonomia local, d’acord amb la Constitució Espanyola i en els Estatuts d’Autonomia.
Els seus orígens: Cap l’any 1979 un grup d’alcaldes d’Espanya assistien a La Haya a una reunió del Consell de Municipis d’Europa (CME), acorden proposar a les corporacions la creació de la Secció Espanyola del CME.
Després d’aquesta trobada es va elaborar un avantprojecte d’estatuts. El dia 23 de juny de 1980 es va constituir la FEMP.
La seva estructura interna està formada per : Assemblea General. El Consell Federal. Comissió Executiva, Secretaria general.
La FEMP per un desenvolupament de la seva activitat sectorial s’estructura en Comissions de Treball. La seva missió es la realització d’estudis, informes, dictàmens i la preparació de celebracions de jornades i seminaris.
Les dates extremes de la documentació són 1980-1986.
Els tipus de documentació conservats són: els estatuts, memòries de gestió, informes de gestió, projectes d’anàlisi.
Documentació sobre Jornades preparades per la FEMP: “Jornades de Seguridad Ciudadana celebrades a Tarragona 1982. 1º Jornada Municipal por la Paz y la Convivencia celebrades a l’Hospitalet de Llobregat 1984. Jornades “Las Corporaciones Locales ante la Comunidad Europea” a Palma de Mallorca 1985 entre d’altres.
Documentació relacionada amb la Campanya de Neteja Pública promoguda pel FEMP
L’any 1981 amb motiu de la celebració del Campionat Mundial de Futbol a celebrar l’any vinent. Un grup de consellers i tècnics de diferents ciutats es van reunir per obtenir informació i experiències sobre la neteja de les ciutats.
Amb aquesta col·laboració es va constituir la Comissió de Neteja de la FEMP en els anys 1984-1985, gràcies a un gran número de municipis amb el lema “Juega Limpio con tu Ciudad, Gracias”.
Es pretenia informar, educar i aconseguir la participació positiva dels ciutadans, modificant hàbits per la neteja de les ciutats i per últim fer més rentable els medis humans i materials dels ajuntaments.
La documentació data dels anys 1984-1987
Els tipus de documents són informes, conclusions dels diferents congressos, ordres del dia, actes de la comissió permanent de neteja, dossiers entre d’altres.
Avaliação, selecção e eliminação
Ingressos adicionais
Sistema de arranjo
2.5. Federacion Española de Municipios y Provincias (1980-1988)
2.5.1. Funcionament intern i Activitats de la FEMP (1980-1986)
2.5.2 Comissió de Medi Ambient i Neteja de la FEMP
S'adjunta PDF amb imatge digital de la sèrie i amb el número de capsa definitiu amb la seva descripció a nivell unitat documental segons manual i inventari.
Zona de condições de acesso e utilização
Condições de acesso
Condiçoes de reprodução
Idioma do material
Script do material
Notas ao idioma e script
Características físicas e requisitos técnicos
Instrumentos de descrição
Zona de documentação associada
Existência e localização de originais
Existência e localização de cópias
Unidades de descrição relacionadas
Zona das notas
Identificador(es) alternativo(s)
Pontos de acesso
Pontos de acesso - Assuntos
Pontos de acesso - Locais
Pontos de acesso - Nomes
Pontos de acesso de género
Zona do controlo da descrição
Identificador da descrição
Identificador da instituição
Regras ou convenções utilizadas
Estatuto
Nível de detalhe
Datas de criação, revisão, eliminação
Orovio de Elízaga, Macarena, creació 05.09.2023