Baras Marqués, Eusebi

Zona de identificação

tipo de entidade

Pessoa

Forma autorizada do nome

Baras Marqués, Eusebi

Forma(s) paralela(s) de nome

Forma normalizada do nome de acordo com outras regras

Outra(s) forma(s) de nome

identificadores para entidades coletivas

área de descrição

Datas de existência

16-02-1946

Histórico

Eusebi Baras va néixer a l’Hospitalet el 16 de febrer de 1946. Fill de família treballadora, el seu pare procedia de Guadalajara i la seva mare de Girona i emigraren tots dos de petits cap a l’Hospitalet. Va assistir Escoles Parroquials del Sagrat Cor de San Josep, més coneguda com l’escola del senyor Josà i més tard a l’Institut Balmes de Barcelona. Va treballar a la Companyia Telefònica.

Molt aviat es va interessar per la vida associativa de la ciutat i es va integrar en la Comissió de Festes i en diversos actes festius, per anar centralitzant-se en el món geganter des de l'any 1987. Ha organitzat nombroses trobades i reunions a la ciutat i ha impulsat la construcció de nous gegants.

Eusebi Baras Marqués, persona fortament vinculada al món geganter des de 1984. Fou vicepresident de l'Agrupació de Geganters de Catalunya de 1999 a 2002, cap de colla dels geganters de Sant Josep de 1994 a 1999 i president de l'entitat.

A l'any 2003 pel 75è Aniversari del gegant Jaume i la seva esposa es va publicar un llibre i va col·laborar, la colla de Geganters de Sant Josep i Eusebi Baras va realitzar tota la tasca de recerca de la documentació i de les fotografies.

«

Locais

Estado Legal

funções, ocupações e atividades

Mandatos/Fontes de autoridade

Estruturas internas/genealogia

Contexto geral

Área de relacionamento

Área de pontos de acesso

Pontos de acesso - Assuntos

Pontos de acesso - Locais

Ocupações

Zona do controlo

Identificador de autoridade arquivística de documentos

Identificador da instituição

Regras ou convenções utilizadas

Estatuto

Nível de detalhe

Datas de criação, revisão ou eliminação

Línguas e escritas

Script(s)

Fontes

Notas de manutenção

  • Área de transferência

  • Exportar

  • EAC

Assuntos relacionados

Locais relacionados