Colección 127 - Documents de Gonçal Oliveros

Área de identidad

Código de referencia

ES CAT AMHL 901-127

Título

Documents de Gonçal Oliveros

Fecha(s)

  • 1936-1960 (Creación)

Nivel de descripción

Colección

Volumen y soporte

8 carpetes

Área de contexto

Nombre del productor

Historia biográfica

Institución archivística

Historia archivística

Gonçal Oliveros amb Jordi Perramon i Joan Pallarés Batet compositor de la música van escriure la seva primera obra "L'Esperança d'Israel.

Segons la crítica de la revista l'Espill: la innovació en aquest tema és molt dificil. El bé i el mal és el lema dels tradicionals pastorest: es tracta de la lluita de l'esperit maléfic sosté contra l'esperit de la bondat.

L'Esperança d'Israel s'aparta d'aquest simbolisme. El diable personatge imprescindible en aquest tipus d'obres nadalenques no apareix en el llibre d'Oliveros i Perramon. Es tracta d'una innovavió dintre del génere a que pertany; es tracta d'un cant que el poble jueu adreça a Jehovà per la seva prompte alliberació de les mans opressores de l'Imperi Romà: és en realitat un cant patriòtic.

S'acompanya els passatges evangèlics amb escenes còmiques que encaixen admirablement i que junt a una música inspiradíssima ajuden a donar a l'obra un relleu i un éxit força remarcable.

La presentació excel·lent. Remarcar els decorats pels coneguts escenògrafs Valera i Campsaulinas i E Armengol (crítica Enric Farrés i Serra 10 de gener de 1936)

Origen del ingreso o transferencia

Donació Josep Carlos Oliveros i Llopis

Donació 22/01/2001

Área de contenido y estructura

Alcance y contenido

Inclou documentació relacionada amb l’estrena de l’obra lírica nadalenca en el Centre Católic de l’Hospitalet (L’Esperança d’Israel” llibre de Gonçal Oliveros i Jordi Perramon i la música i versos de Joan Pallares i Batet 26/12/1935.p Programa de ma. Exemplar mecanoscrit de l’obra i programa.

Inclou programa líric-teatral amb l’obra Rosalinda”, de l’homenatge a Joan Pallarès. Casino del Centro. 12 /6/1940.

Inclou 3 exemplars de l’Espill es tracta d’un Periòdic quinzenal adreçat al lector de l’Hospitalet, amb informació cultural, esportiva, científica i política. 1935-1936

Inclou 1 revista de l’Esguard publicació mensual del Centre Catòlic de L’Hospitalet. Atenta a les informacions de caire religiós, entre el 1928 i el 1936 va editar 36 números, 27 dels quals es conserven a l’Arxiu Municipal.

Inclou 8 publicacions de “La Escena catalana” periòdic dedicat a fomentar el teatre i la literatura. Va aparèixer a Barcelona el 1906 i fins al 1913 es va dedicar a divulgar textos del teatre català. El seu fundador va ser Salvador Bonavia i Flores, qui va dirigir la redacció del diari fins a 1925, on el seu fill, Salvador Bonavia i Panyella, assumí el càrrec de director.

Inclou llibre de censos de Tomas Llopis Anys 1881-1951

Inclou circular nº8 de la Comissió Abat Oliva per l'entronització de la Patrona de Catalunya.

Inclou invitació a la segona exposició gràfica retrospectiva de la ciutat organitzat per Unió Excursionista de l'Hospitalet.

Valorización, destrucción y programación

Conservació permanent

Acumulaciones

Sistema de arreglo

Área de condiciones de acceso y uso

Condiciones de acceso

Lliure, excepte en cas que afecti o pugui afectar la intimitat de terceres persones.

Condiciones

Lliure, excepte en cas que afecti o pugui afectar la intimitat de terceres persones.

Idioma del material

Escritura del material

Notas sobre las lenguas y escrituras

Características físicas y requisitos técnicos

Instrumentos de descripción

Área de materiales relacionados

Existencia y localización de originales

Existencia y localización de copias

Unidades de descripción relacionadas

Descripciones relacionadas

Área de notas

Identificador/es alternativo(os)

Puntos de acceso

Puntos de acceso por materia

Puntos de acceso por lugar

Puntos de acceso por autoridad

Tipo de puntos de acceso

Área de control de la descripción

Identificador de la descripción

Identificador de la institución

Arxiu Municipal de l'Hospitalet de Llobregat

Reglas y/o convenciones usadas

Descripció realitzada segons els preceptes de la Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC). Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura. Subdirecció General d’Arxius i Associació d’Arxivers de Catalunya, 2007.

Estado de elaboración

Final

Nivel de detalle

Completo

Fechas de creación revisión eliminación

Orovio de Elízaga Macarena, creació 20.06.2022

Idioma(s)

  • catalán

Escritura(s)

Fuentes

Área de Ingreso

Materias relacionadas

Personas y organizaciones relacionadas

Tipos relacionados

Lugares relacionados

Unidad de almacenaje

  • Capsa: 076695