Àrea d'identificació
Codi de referència
Títol
Data(es)
- 1989-1995 (Creation)
Nivell de descripció
Sèrie
Volum i suport
2 capses, 14 carpetes, 29 publicacions
Àrea de context
Nom del productor
Institució arxivística
Història arxivística
Origen de l'ingrés o de la transferència
Àrea de contingut i estructura
Abast i contingut
Amb motiu de l’any internacional de l’Alfabetització convocat a nivell mundial per la Unesco i amb el X aniversari de la primera campanya d’alfabetització de Nicaragua, el MED d’aquest país es planteja el rellançament d’una segona campanya d’alfabetització. Aquesta campanya serà des de 1990-1995, bàsicament es centra en la alfabetització de la capital Managua.
L’Associació d’Educació Popular Carlos Fonseca Amador (AEPCFA) és una organització sense ànim de lucre nascuda el 26 de febrer de 1990.
Aquesta organització reagrupa part de l’equip tècnic que havia treballat en el Ministeri d’Educació Sandinista en la dècada dels anys 1980.
La seva missió es difondre el treball d’educació popular i el model pedagògic de l’AEPCFA, perquè serveixi de model transformador no només a Nicaragua i Llatinoamèrica sinó a tot el mon.
Realitzar intercanvis periòdics entre persones, des de qualsevol lloc, que s’interessin o treballin per l’educació popular.
Desenvolupar projectes en àmbits d’alfabetització i post-alfabetització, capacitació tècnic-productiva, la producció, la salut, millora del medi ambient i desenvolupament comunitari. Aquestes tasques es realitzen en diferents municipis.
Organitzar y coordinar el treball i acollir a les brigades solidàries per col·laborar en els projectes creats.
Inclou projecte presentat pel Ministeri d’Eduacació anomenat “Proyecto de Erradicación del Analfabetismo a Managua” Any 1989.
Inclou memòria “Taller regional amb el lema “VENCEREMOS” . Setembre -1989
Inclou projecte del “Taller matriz de l’operació amb el lema de “VENCEREMOS” para erradicar l’analfabetisme. El Ministre d’Educació a la inauguració dona les gràcies a Jaume Botey rector de la Universitat de Barcelona a Rosa Mº Prat i Mª Pau Trayner com membre de l’équip tècnic que sistematitzarà la operació “VENCEREMOS”, sota el coordinador William Aleman Rodriguez
Inclou projecte de l’Associació Carlos Fonseca Amador per la realització d’aquest projecte. Hi ha correspondència amb ICE (Instituts de les Ciències de l’Educació) i l’associació AEFCFA: els demanen els seguiments i assessorament tècnic de tot el procés, així com l’elaboració de diferents documents i material.
Inclou material educatiu per portar a terme l'alfabetització:
Inclou publicacions de PAEBANIC (Programa de Alfabetización y Educación Básica de Adultos de Nicaragua), aprovat a la VI Cumbre Iberoamericana de caps d’estats i de govern i que consta amb l’assistència tècnica i financera del govern d’Espanya de docents amb experiència en educació d’adults, els quals considerant els elements necessaris per permetre la aplicació de la metodologia activa a la participació. Té un objectiu general desenvolupar una acció intensa d’alfabetització i educació bàsica d’adults, per contribuir a la reducció de l’índex d’analfabetisme, i així propiciar la incorporació dels joves adults al procés de desenvolupament productiu o social del país. Consta de 13 publicacions i 4 guies metodològiques per facilitar l’alfabetització.
Inclou 4 publicacions de “Cartilla de Alfabetización para Mujeres” realitzada per la Casa de la mujer Sonia Bello AMNLAE- Rivas. editades per l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat. Any 1990
Inclou 3 quaderns d’educació editats per MED (Ministeri d’Educació) Any 1981
Inclou 2 “ Cartillas de Alfabetización de Managua” Any 1992 preparats per l’Asociación Popular Carlos Fonseca Amador”.
Inclou quadern de cartes , posesies i cancions popular editat per AEPCFA. Any 1990
Inclou Quadern de “Vamos a conocer nuestros derechos” Any 1992
Valoració, destrucció i programació
Ingressos
Sistema d'organització
Àrea de condicions d'accés i ús
Condicions d'accés
Condicions de reproducció
Idioma del material
Escriptura dels documents
Nota sobre les llengües i escriptures
Característiques físiques i requeriments tècnics
Instruments de descripció
Àrea de documentació relacionada
Existència i localització dels originals
Existència i localització de reproduccions
Unitats de descripció relacionades
Àrea de notes
Identificador(s) altenatiu
Punts d'accés
Punts d'accés per matèria
Punts d'accés per lloc
Punts d'accés per autoritat
Punts d'accés de gènere
Àrea de control de la descripció
Identificador de la descripció
Identificador de la institució
Regles o convencions
Estat d'elaboració
Nivell de detall
Dates de creació revisió eliminació
Orovio de Elízaga, Macarena creació 26.04.2022