Identity area
Reference code
Title
Date(s)
- 1989-1995 (Creation)
Level of description
Series
Extent and medium
2 capses, 14 carpetes, 29 publicacions
Context area
Name of creator
Repository
Archival history
Immediate source of acquisition or transfer
Content and structure area
Scope and content
Amb motiu de l’any internacional de l’Alfabetització convocat a nivell mundial per la Unesco i amb el X aniversari de la primera campanya d’alfabetització de Nicaragua, el MED d’aquest país es planteja el rellançament d’una segona campanya d’alfabetització. Aquesta campanya serà des de 1990-1995, bàsicament es centra en la alfabetització de la capital Managua.
L’Associació d’Educació Popular Carlos Fonseca Amador (AEPCFA) és una organització sense ànim de lucre nascuda el 26 de febrer de 1990.
Aquesta organització reagrupa part de l’equip tècnic que havia treballat en el Ministeri d’Educació Sandinista en la dècada dels anys 1980.
La seva missió es difondre el treball d’educació popular i el model pedagògic de l’AEPCFA, perquè serveixi de model transformador no només a Nicaragua i Llatinoamèrica sinó a tot el mon.
Realitzar intercanvis periòdics entre persones, des de qualsevol lloc, que s’interessin o treballin per l’educació popular.
Desenvolupar projectes en àmbits d’alfabetització i post-alfabetització, capacitació tècnic-productiva, la producció, la salut, millora del medi ambient i desenvolupament comunitari. Aquestes tasques es realitzen en diferents municipis.
Organitzar y coordinar el treball i acollir a les brigades solidàries per col·laborar en els projectes creats.
Inclou projecte presentat pel Ministeri d’Eduacació anomenat “Proyecto de Erradicación del Analfabetismo a Managua” Any 1989.
Inclou memòria “Taller regional amb el lema “VENCEREMOS” . Setembre -1989
Inclou projecte del “Taller matriz de l’operació amb el lema de “VENCEREMOS” para erradicar l’analfabetisme. El Ministre d’Educació a la inauguració dona les gràcies a Jaume Botey rector de la Universitat de Barcelona a Rosa Mº Prat i Mª Pau Trayner com membre de l’équip tècnic que sistematitzarà la operació “VENCEREMOS”, sota el coordinador William Aleman Rodriguez
Inclou projecte de l’Associació Carlos Fonseca Amador per la realització d’aquest projecte. Hi ha correspondència amb ICE (Instituts de les Ciències de l’Educació) i l’associació AEFCFA: els demanen els seguiments i assessorament tècnic de tot el procés, així com l’elaboració de diferents documents i material.
Inclou material educatiu per portar a terme l'alfabetització:
Inclou publicacions de PAEBANIC (Programa de Alfabetización y Educación Básica de Adultos de Nicaragua), aprovat a la VI Cumbre Iberoamericana de caps d’estats i de govern i que consta amb l’assistència tècnica i financera del govern d’Espanya de docents amb experiència en educació d’adults, els quals considerant els elements necessaris per permetre la aplicació de la metodologia activa a la participació. Té un objectiu general desenvolupar una acció intensa d’alfabetització i educació bàsica d’adults, per contribuir a la reducció de l’índex d’analfabetisme, i així propiciar la incorporació dels joves adults al procés de desenvolupament productiu o social del país. Consta de 13 publicacions i 4 guies metodològiques per facilitar l’alfabetització.
Inclou 4 publicacions de “Cartilla de Alfabetización para Mujeres” realitzada per la Casa de la mujer Sonia Bello AMNLAE- Rivas. editades per l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat. Any 1990
Inclou 3 quaderns d’educació editats per MED (Ministeri d’Educació) Any 1981
Inclou 2 “ Cartillas de Alfabetización de Managua” Any 1992 preparats per l’Asociación Popular Carlos Fonseca Amador”.
Inclou quadern de cartes , posesies i cancions popular editat per AEPCFA. Any 1990
Inclou Quadern de “Vamos a conocer nuestros derechos” Any 1992
Appraisal, destruction and scheduling
Accruals
System of arrangement
Conditions of access and use area
Conditions governing access
Conditions governing reproduction
Language of material
Script of material
Language and script notes
Physical characteristics and technical requirements
Finding aids
Allied materials area
Existence and location of originals
Existence and location of copies
Related units of description
Notes area
Alternative identifier(s)
Access points
Subject access points
Place access points
Name access points
Genre access points
Description control area
Description identifier
Institution identifier
Rules and/or conventions used
Status
Level of detail
Dates of creation revision deletion
Orovio de Elízaga, Macarena creació 26.04.2022