Área de identidad
Código de referencia
Título
Fecha(s)
- 1989-1995 (Creación)
Nivel de descripción
Serie
Volumen y soporte
2 capses, 14 carpetes, 29 publicacions
Área de contexto
Nombre del productor
Institución archivística
Historia archivística
Origen del ingreso o transferencia
Área de contenido y estructura
Alcance y contenido
Amb motiu de l’any internacional de l’Alfabetització convocat a nivell mundial per la Unesco i amb el X aniversari de la primera campanya d’alfabetització de Nicaragua, el MED d’aquest país es planteja el rellançament d’una segona campanya d’alfabetització. Aquesta campanya serà des de 1990-1995, bàsicament es centra en la alfabetització de la capital Managua.
L’Associació d’Educació Popular Carlos Fonseca Amador (AEPCFA) és una organització sense ànim de lucre nascuda el 26 de febrer de 1990.
Aquesta organització reagrupa part de l’equip tècnic que havia treballat en el Ministeri d’Educació Sandinista en la dècada dels anys 1980.
La seva missió es difondre el treball d’educació popular i el model pedagògic de l’AEPCFA, perquè serveixi de model transformador no només a Nicaragua i Llatinoamèrica sinó a tot el mon.
Realitzar intercanvis periòdics entre persones, des de qualsevol lloc, que s’interessin o treballin per l’educació popular.
Desenvolupar projectes en àmbits d’alfabetització i post-alfabetització, capacitació tècnic-productiva, la producció, la salut, millora del medi ambient i desenvolupament comunitari. Aquestes tasques es realitzen en diferents municipis.
Organitzar y coordinar el treball i acollir a les brigades solidàries per col·laborar en els projectes creats.
Inclou projecte presentat pel Ministeri d’Eduacació anomenat “Proyecto de Erradicación del Analfabetismo a Managua” Any 1989.
Inclou memòria “Taller regional amb el lema “VENCEREMOS” . Setembre -1989
Inclou projecte del “Taller matriz de l’operació amb el lema de “VENCEREMOS” para erradicar l’analfabetisme. El Ministre d’Educació a la inauguració dona les gràcies a Jaume Botey rector de la Universitat de Barcelona a Rosa Mº Prat i Mª Pau Trayner com membre de l’équip tècnic que sistematitzarà la operació “VENCEREMOS”, sota el coordinador William Aleman Rodriguez
Inclou projecte de l’Associació Carlos Fonseca Amador per la realització d’aquest projecte. Hi ha correspondència amb ICE (Instituts de les Ciències de l’Educació) i l’associació AEFCFA: els demanen els seguiments i assessorament tècnic de tot el procés, així com l’elaboració de diferents documents i material.
Inclou material educatiu per portar a terme l'alfabetització:
Inclou publicacions de PAEBANIC (Programa de Alfabetización y Educación Básica de Adultos de Nicaragua), aprovat a la VI Cumbre Iberoamericana de caps d’estats i de govern i que consta amb l’assistència tècnica i financera del govern d’Espanya de docents amb experiència en educació d’adults, els quals considerant els elements necessaris per permetre la aplicació de la metodologia activa a la participació. Té un objectiu general desenvolupar una acció intensa d’alfabetització i educació bàsica d’adults, per contribuir a la reducció de l’índex d’analfabetisme, i així propiciar la incorporació dels joves adults al procés de desenvolupament productiu o social del país. Consta de 13 publicacions i 4 guies metodològiques per facilitar l’alfabetització.
Inclou 4 publicacions de “Cartilla de Alfabetización para Mujeres” realitzada per la Casa de la mujer Sonia Bello AMNLAE- Rivas. editades per l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat. Any 1990
Inclou 3 quaderns d’educació editats per MED (Ministeri d’Educació) Any 1981
Inclou 2 “ Cartillas de Alfabetización de Managua” Any 1992 preparats per l’Asociación Popular Carlos Fonseca Amador”.
Inclou quadern de cartes , posesies i cancions popular editat per AEPCFA. Any 1990
Inclou Quadern de “Vamos a conocer nuestros derechos” Any 1992
Valorización, destrucción y programación
Acumulaciones
Sistema de arreglo
Área de condiciones de acceso y uso
Condiciones de acceso
Condiciones
Idioma del material
Escritura del material
Notas sobre las lenguas y escrituras
Características físicas y requisitos técnicos
Instrumentos de descripción
Área de materiales relacionados
Existencia y localización de originales
Existencia y localización de copias
Unidades de descripción relacionadas
Área de notas
Identificador/es alternativo(os)
Puntos de acceso
Puntos de acceso por materia
Puntos de acceso por lugar
Puntos de acceso por autoridad
Tipo de puntos de acceso
Área de control de la descripción
Identificador de la descripción
Identificador de la institución
Reglas y/o convenciones usadas
Estado de elaboración
Nivel de detalle
Fechas de creación revisión eliminación
Orovio de Elízaga, Macarena creació 26.04.2022