Área de identidad
Código de referencia
Título
Fecha(s)
- 1966 - 2012 (Creación)
Nivel de descripción
Fons comercial o d'empresa
Volumen y soporte
4,7 ml, 47 capses d'arxiu, 285 carpetes en suport paper, 492 fotografies B/N i color, 50 negatius, 9 diapositives, 14 projectes en paper vegetal, 1 quadern, 1 llibre, 1 rotllo d'etiquetes, 15 disquets de 3'5, 1 disquet de 8 , 14 disquets de 5'5, 3 CDs., 1 capsa gran format, 47 projectes en paper i paper vegetal, 1 planera
Área de contexto
Nombre del productor
Historia administrativa
Benito Samitier va fundar l'empresa, era perit industrial i es va dedicar a la realització de treballs d'instal·lació d'aigua, gas i electricitat a nivell industrial.
Nombre del productor
Historia administrativa
Va canviar el nom a l'any 1982 i es va convertir en Societat Anónima.
Nombre del productor
Institución archivística
Historia archivística
Es tracta d'un fons d'empresa donat per l'administrador quan va tancar definitivament.
El fons segons documentació va tenir tres etapes:
Benito Samitier (1966-1982) perit industrial. Oferia serveis d'instal·lació d' aigua, gas i electricitat a nivell industrial.
Samitier, S.A (1982-2003): va ampliar els seus serveis : instal·lació electricitat, aigua, gas reparació, calefacció i climatització.
INSTAL MIVAT, S.A (2003-2012) va realitza la ISO 9001-2000 relacionada amb la política de control de qualitat i va oferir més serveis: instal·lacions elèctriques en general, de muntatge i manteniment d'instal·lacions industrials, comercials i residencials d'electricitat, automatismes, fluids (aigua, gas aire comprimit), instal·lació contra incendis (detecció i extinció), instal·lació corrents dèbils ( telecomunicació (telefonia, interfonía, vídeo, equips elèctrics ( armaris de comandament i control, PLC's i de potència), gestió d'estalvi energètic, projectes de nova instal·lacions, ampliació, trasllat d'indústries i locals, contractes de manteniment i revisions periòdiques (industries, locals) sistema de tractament d'aigua (descalcificadors de resina,7 alta freqüència, osmosis inversa)
La seva ubicació a les tres etapes va ser al carrer Leonardo Da Vinci nº 14.
Hi ha una gran quantitat de material en paper, paper vegetal i fotogràfic dels treballs realitzats per l’empresa a clients al mateix Hospitalet de Llobregat com a Esplugues i Sant Just Desvern. Uns dels seus clients principal va ser INDO S.A. Les instal·lacions elèctriques de totes les sucursals del Banc Bon Pastor, CEIP Joan XXII- 1978-2010 entre d’altres.
Origen del ingreso o transferencia
Data d'ingrés: 22.03.2017. Donació feta per Manel Vázquez Montreal com administrador únic de l'empresa que va tancar..
Área de contenido y estructura
Alcance y contenido
El fons d’empresa de Benito Samitier, SAMITIER, S.A i INSTAL MIVAT, S.A està format per 47 capses .
Abarca les dates des de 1966 amb la seva creació per Benito Samitier a l’any 1967, pasant per la formació d’una societat anònima anomenada SAMITIER, S. A fins arribar a l’última època any 2003 amb el nom d’INSTAL MIVAT, S.A.
S’ha organitzat el fons en 16 sèries documentals:
Sèrie-01 Documentació relacionada amb els orígens de l'empresa
Sèrie-02 Documentació relacionada amb la comptabilitat i facturació.
El tipus de documents principals són: informes financers i fiscals. llibres de balanç, llibre diari. Documentació relacionada amb bancs: comptes corrents, avals i préstecs, Documentació relacionada amb comptes immobilitzats, així com rebuts corresponents. Documentació relacionada amb despeses generals: com fulls de salari, rebuts de despeses de desplaçament i rebuts de control caixa. Documentació relacionada amb la facturació de l'empresa. Documentació relacionada amb factures rebudes. Documentació amb factures de proveïdors. Documentació de factures emeses i rebudes. Documentació de factures pendent de pagament i factures pagades amb albarans..
Série-03 Documentació relacionada amb la Seguretat Social
El tipus de documents són alta de la inscripció a l'Institut Nacional de la Seguretat Social de la empresa SAMITIER S.A. Llibres de matrícula de personal per la Seguretat Social . Documents TC1, TC2 de la Seguretat Social. Fitxes alta i baixa de l'Institut Nacional Previsió Seguretat Social. Documentació relacionada amb l'afiliació a mútues de treball pels treballadors. Documentació relacionada amb l afiliació i baixa Mútues Accidents de treball. Documentació. relacionada amb contractes treballadors a E.T. Documentació relacionada amb la correspondència diversa AEAT - Seg. Social – Jutjats.
Sèrie-04 Documentació relacionada amb l'Agència Tributària.
El tipus de documents és: impost de l'IRPF i de l'IVA. documentació relacionada amb la declaració anual d'operacions amb terceres persones. Client-proveïdor. Model 347. Declaració de pagaments IRPF. Model 110-190, 115-180. Documentació relacionada amb l'impost de societats.
Documentació de la Cambra Oficial de Comerç Industria i Navegació en relació als rebuts de pagament de les quantitats citades de l'aplicació dels percentatges assenyalats anualment per la llei de pressuposts de l'Estat, aplicat a la quota satisfeta per l'empresa en concepte d'Impost de societats de cada exercici. Documentació per llicència fiscal d'activitats industrials. Documentació d'embargament per part de l'Agència Tributària pel deutes pendents de pagament.
Sèrie-05 Documentació relacionada amb el Registre Mercantil
El tipus de documents són de nomenament d'auditor. Dipòsit de comptes anuals. Comunicació de nom de domini o direcció Internet.
Sèrie- 06 Documentació relacionada amb contractes de treball
El tipus de documents són convenis de col·laboració dels alumnes que van realitzar pràctiques a l'empresa signats per la Unitat Territorial de Barcelona del Servei d'Ocupació de Catalunya. Documentació relacionada amb baixes dels treballadors.
Sèrie -07 Documentació relacionada amb expedients de regulació d'ocupació. ERO
inclou documentació relacionada amb dos etapes:
El tipus de document son tot el procés administratiu per la suspensió temporal de treball de mutu acord. Tot el procés administratiu laboral relacionat amb el contracte d'expedient de regulació d'ocupació. ERO: documentació relacionada amb les nòmines dels treballadors en aquesta etapa i els pagaments a la Seguretat Social. Inclou documentació de tipus concursal relacionat amb aquest procés.
Sèrie-08 Documentació relacionada amb el Departament de Treball
El tipus de document són: llibres de visites d'inspecció de treball. Documents de les eleccions sindicals realitzades per part dels treballadors a l'empresa.
Sèrie-09 Documentació relacionada amb la inscripció en el registre Industrial de la Generalitat de Catalunya com empresa instal·ladora
El tipus de documents són inscripció de certificats als diversos registres de la Generalitat com empresa instal·ladora. REIC, DQEL, RECI, REIMITE, REIP, GAS (EG-IV).
Inclou 1 carpeta amb documentació relacionada amb el registre d'instal·lador de telecomunicacions a Catalunya. Any 2008-2009.
Inclou 1 carpeta amb documentació relacionada amb la Junta de Sanejament i Agència Catalana de l'Aigua pel cànon de l'aigua. Any 1987-2008
Inclou1 carpeta amb documentació relacionada amb el canvi de nom al Registre d'Establiments Industrials de Catalunya REIC de SAMITIER S.A a INSTAL MIVAT S.A.. Any 2003.
Sèrie-10 Documentació relacionada amb Riscos laborals empresa
Inclou 4 carpetes amb la documentació generada per la implantació del sistema de prevenció de Riscos Laborals i de vigilància de la salut. Sistema, registres acreditatius, Memòria anual de de les activitats. Certificats de la realització de cursos per parts dels treballadors per la millora del seu treball.
Sèrie-11 Documentació relacionada amb assegurances empresa
El tipus de document són: pólisses i assegurances de l'empresa. Assegurança de responsabilitat civil. Assegurança de Montepio Metal·lurgic de Previsió Social.
Inclou documentació relacionada amb l'assegurança locals de treball INSTAL MIVAT S.A. Anys 2004-2011
Sèrie-12 Documentació relacionada amb vehicles empresa
Tipus de documents són:: contractes de renting i leasing.
Sèrie 13 Documentació relacionada amb la política de control de qualitat ISO 9001-2000
El tipus de document és: procediment d'instruccions de treball ISO 9001-2000.
Sèrie 14- Documentació relacionada amb la publicitat de la empresa
Inclou tota la documentació relacionada amb material d'oficina i publicitari de l'empresa.
Sèrie- 15 Documentació relacionada amb treballs realitzats per l'empresa a diferents clients
Inclou tots els projectes realitzats per l'empresa als seus clients. Inclou des de l'etapa de BENITO SAMITIER, SAMITIER. S.A fins a INSTAL MIVAT, S.A
Sèrie-16 Documentació relacionada amb el compliment Llei Protecció de Dades LOPD.
Valorización, destrucción y programación
Pendent d'avaluar
Acumulaciones
No se n'esperen. Ingressa tot el fons.
Sistema de arreglo
Cada capsa s'ha numerat amb la seva ubicació definitiva.
A cada carpeta s'ha especificat el número de capsa corresponent, número de sèrie i número de carpeta.
A cada carpeta hem posat el nom del fons, títol de l'expedient i dates principals.
Área de condiciones de acceso y uso
Condiciones de acceso
En general de lliure accés, però hi ha alguna documentació d'accés restringit, en contenir dades personals.
Condiciones
En general de lliure reproducció, però hi ha alguna documentació de reproducció restringida, en contenir dades personals.
Idioma del material
- catalán
- español
Escritura del material
Notas sobre las lenguas y escrituras
Características físicas y requisitos técnicos
Instrumentos de descripción
Inventari analític de capses en PDF i en EXEL i relació en WORD de l'arxiu digital.
Área de materiales relacionados
Existencia y localización de originales
Existencia y localización de copias
Unidades de descripción relacionadas
Área de notas
Identificador/es alternativo(os)
Puntos de acceso
Puntos de acceso por materia
Puntos de acceso por lugar
Puntos de acceso por autoridad
Tipo de puntos de acceso
Área de control de la descripción
Identificador de la descripción
Identificador de la institución
Reglas y/o convenciones usadas
Descripció realitzada segons els preceptes de la Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC). Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura. Subdirecció General d’Arxius i Associació d’Arxivers de Catalunya, 2007.
Estado de elaboración
Final
Nivel de detalle
Completo
Fechas de creación revisión eliminación
Orovio de Elízaga, Macarena, creació 20.12.2021
Idioma(s)
- catalán
- español