Fons comercial o d'empresa 608 - Benito Samitier - Samitier S.A. - Instal Mivat S.A.

Open original Objeto digital

Zona de identificação

Código de referência

ES CAT AMHL 608

Título

Benito Samitier - Samitier S.A. - Instal Mivat S.A.

Data(s)

  • 1966 - 2012 (Produção)

Nível de descrição

Fons comercial o d'empresa

Dimensão e suporte

4,7 ml, 47 capses d'arxiu, 285 carpetes en suport paper, 492 fotografies B/N i color, 50 negatius, 9 diapositives, 14 projectes en paper vegetal, 1 quadern, 1 llibre, 1 rotllo d'etiquetes, 15 disquets de 3'5, 1 disquet de 8 , 14 disquets de 5'5, 3 CDs., 1 capsa gran format, 47 projectes en paper i paper vegetal, 1 planera

Zona do contexto

Nome do produtor

(1966-1982)

História administrativa

Benito Samitier va fundar l'empresa, era perit industrial i es va dedicar a la realització de treballs d'instal·lació d'aigua, gas i electricitat a nivell industrial.

Nome do produtor

(1982-2003)

História administrativa

Va canviar el nom a l'any 1982 i es va convertir en Societat Anónima.

Nome do produtor

(2003-2012)

História administrativa

História do arquivo

Es tracta d'un fons d'empresa donat per l'administrador quan va tancar definitivament.

El fons segons documentació va tenir tres etapes:

Benito Samitier (1966-1982) perit industrial. Oferia serveis d'instal·lació d' aigua, gas i electricitat a nivell industrial.

Samitier, S.A (1982-2003): va ampliar els seus serveis : instal·lació electricitat, aigua, gas reparació, calefacció i climatització.

INSTAL MIVAT, S.A (2003-2012) va realitza la ISO 9001-2000 relacionada amb la política de control de qualitat i va oferir més serveis: instal·lacions elèctriques en general, de muntatge i manteniment d'instal·lacions industrials, comercials i residencials d'electricitat, automatismes, fluids (aigua, gas aire comprimit), instal·lació contra incendis (detecció i extinció), instal·lació corrents dèbils ( telecomunicació (telefonia, interfonía, vídeo, equips elèctrics ( armaris de comandament i control, PLC's i de potència), gestió d'estalvi energètic, projectes de nova instal·lacions, ampliació, trasllat d'indústries i locals, contractes de manteniment i revisions periòdiques (industries, locals) sistema de tractament d'aigua (descalcificadors de resina,7 alta freqüència, osmosis inversa)

La seva ubicació a les tres etapes va ser al carrer Leonardo Da Vinci nº 14.

Hi ha una gran quantitat de material en paper, paper vegetal i fotogràfic dels treballs realitzats per l’empresa a clients al mateix Hospitalet de Llobregat com a Esplugues i Sant Just Desvern. Uns dels seus clients principal va ser INDO S.A. Les instal·lacions elèctriques de totes les sucursals del Banc Bon Pastor, CEIP Joan XXII- 1978-2010 entre d’altres.

Fonte imediata de aquisição ou transferência

Data d'ingrés: 22.03.2017. Donació feta per Manel Vázquez Montreal com administrador únic de l'empresa que va tancar..

Zona do conteúdo e estrutura

Âmbito e conteúdo

El fons d’empresa de Benito Samitier, SAMITIER, S.A i INSTAL MIVAT, S.A està format per 47 capses .

Abarca les dates des de 1966 amb la seva creació per Benito Samitier a l’any 1967, pasant per la formació d’una societat anònima anomenada SAMITIER, S. A fins arribar a l’última època any 2003 amb el nom d’INSTAL MIVAT, S.A.

S’ha organitzat el fons en 16 sèries documentals:

Sèrie-01 Documentació relacionada amb els orígens de l'empresa

Sèrie-02 Documentació relacionada amb la comptabilitat i facturació.

El tipus de documents principals són: informes financers i fiscals. llibres de balanç, llibre diari. Documentació relacionada amb bancs: comptes corrents, avals i préstecs, Documentació relacionada amb comptes immobilitzats, així com rebuts corresponents. Documentació relacionada amb despeses generals: com fulls de salari, rebuts de despeses de desplaçament i rebuts de control caixa. Documentació relacionada amb la facturació de l'empresa. Documentació relacionada amb factures rebudes. Documentació amb factures de proveïdors. Documentació de factures emeses i rebudes. Documentació de factures pendent de pagament i factures pagades amb albarans..

Série-03 Documentació relacionada amb la Seguretat Social

El tipus de documents són alta de la inscripció a l'Institut Nacional de la Seguretat Social de la empresa SAMITIER S.A. Llibres de matrícula de personal per la Seguretat Social . Documents TC1, TC2 de la Seguretat Social. Fitxes alta i baixa de l'Institut Nacional Previsió Seguretat Social. Documentació relacionada amb l'afiliació a mútues de treball pels treballadors. Documentació relacionada amb l afiliació i baixa Mútues Accidents de treball. Documentació. relacionada amb contractes treballadors a E.T. Documentació relacionada amb la correspondència diversa AEAT - Seg. Social – Jutjats.

Sèrie-04 Documentació relacionada amb l'Agència Tributària.

El tipus de documents és: impost de l'IRPF i de l'IVA. documentació relacionada amb la declaració anual d'operacions amb terceres persones. Client-proveïdor. Model 347. Declaració de pagaments IRPF. Model 110-190, 115-180. Documentació relacionada amb l'impost de societats.
Documentació de la Cambra Oficial de Comerç Industria i Navegació en relació als rebuts de pagament de les quantitats citades de l'aplicació dels percentatges assenyalats anualment per la llei de pressuposts de l'Estat, aplicat a la quota satisfeta per l'empresa en concepte d'Impost de societats de cada exercici. Documentació per llicència fiscal d'activitats industrials. Documentació d'embargament per part de l'Agència Tributària pel deutes pendents de pagament.

Sèrie-05 Documentació relacionada amb el Registre Mercantil

El tipus de documents són de nomenament d'auditor. Dipòsit de comptes anuals. Comunicació de nom de domini o direcció Internet.

Sèrie- 06 Documentació relacionada amb contractes de treball

El tipus de documents són convenis de col·laboració dels alumnes que van realitzar pràctiques a l'empresa signats per la Unitat Territorial de Barcelona del Servei d'Ocupació de Catalunya. Documentació relacionada amb baixes dels treballadors.

Sèrie -07 Documentació relacionada amb expedients de regulació d'ocupació. ERO

inclou documentació relacionada amb dos etapes:
El tipus de document son tot el procés administratiu per la suspensió temporal de treball de mutu acord. Tot el procés administratiu laboral relacionat amb el contracte d'expedient de regulació d'ocupació. ERO: documentació relacionada amb les nòmines dels treballadors en aquesta etapa i els pagaments a la Seguretat Social. Inclou documentació de tipus concursal relacionat amb aquest procés.

Sèrie-08 Documentació relacionada amb el Departament de Treball

El tipus de document són: llibres de visites d'inspecció de treball. Documents de les eleccions sindicals realitzades per part dels treballadors a l'empresa.

Sèrie-09 Documentació relacionada amb la inscripció en el registre Industrial de la Generalitat de Catalunya com empresa instal·ladora

El tipus de documents són inscripció de certificats als diversos registres de la Generalitat com empresa instal·ladora. REIC, DQEL, RECI, REIMITE, REIP, GAS (EG-IV).
Inclou 1 carpeta amb documentació relacionada amb el registre d'instal·lador de telecomunicacions a Catalunya. Any 2008-2009.
Inclou 1 carpeta amb documentació relacionada amb la Junta de Sanejament i Agència Catalana de l'Aigua pel cànon de l'aigua. Any 1987-2008
Inclou1 carpeta amb documentació relacionada amb el canvi de nom al Registre d'Establiments Industrials de Catalunya REIC de SAMITIER S.A a INSTAL MIVAT S.A.. Any 2003.

Sèrie-10 Documentació relacionada amb Riscos laborals empresa

Inclou 4 carpetes amb la documentació generada per la implantació del sistema de prevenció de Riscos Laborals i de vigilància de la salut. Sistema, registres acreditatius, Memòria anual de de les activitats. Certificats de la realització de cursos per parts dels treballadors per la millora del seu treball.

Sèrie-11 Documentació relacionada amb assegurances empresa

El tipus de document són: pólisses i assegurances de l'empresa. Assegurança de responsabilitat civil. Assegurança de Montepio Metal·lurgic de Previsió Social.
Inclou documentació relacionada amb l'assegurança locals de treball INSTAL MIVAT S.A. Anys 2004-2011

Sèrie-12 Documentació relacionada amb vehicles empresa

Tipus de documents són:: contractes de renting i leasing.

Sèrie 13 Documentació relacionada amb la política de control de qualitat ISO 9001-2000

El tipus de document és: procediment d'instruccions de treball ISO 9001-2000.

Sèrie 14- Documentació relacionada amb la publicitat de la empresa

Inclou tota la documentació relacionada amb material d'oficina i publicitari de l'empresa.

Sèrie- 15 Documentació relacionada amb treballs realitzats per l'empresa a diferents clients

Inclou tots els projectes realitzats per l'empresa als seus clients. Inclou des de l'etapa de BENITO SAMITIER, SAMITIER. S.A fins a INSTAL MIVAT, S.A

Sèrie-16 Documentació relacionada amb el compliment Llei Protecció de Dades LOPD.

Avaliação, selecção e eliminação

Pendent d'avaluar

Ingressos adicionais

No se n'esperen. Ingressa tot el fons.

Sistema de arranjo

Cada capsa s'ha numerat amb la seva ubicació definitiva.
A cada carpeta s'ha especificat el número de capsa corresponent, número de sèrie i número de carpeta.
A cada carpeta hem posat el nom del fons, títol de l'expedient i dates principals.

Zona de condições de acesso e utilização

Condições de acesso

En general de lliure accés, però hi ha alguna documentació d'accés restringit, en contenir dades personals.

Condiçoes de reprodução

En general de lliure reproducció, però hi ha alguna documentació de reproducció restringida, en contenir dades personals.

Idioma do material

  • catalão
  • espanhol

Script do material

Notas ao idioma e script

Características físicas e requisitos técnicos

Instrumentos de descrição

Inventari analític de capses en PDF i en EXEL i relació en WORD de l'arxiu digital.

Zona de documentação associada

Existência e localização de originais

Existência e localização de cópias

Unidades de descrição relacionadas

Descrições relacionadas

Zona das notas

Identificador(es) alternativo(s)

Pontos de acesso

Pontos de acesso - Assuntos

Pontos de acesso - Locais

Pontos de acesso - Nomes

Pontos de acesso de género

Zona do controlo da descrição

Identificador da descrição

Identificador da instituição

Arxiu Municipal de l'Hospitalet de Llobregat

Regras ou convenções utilizadas

Descripció realitzada segons els preceptes de la Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC). Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura. Subdirecció General d’Arxius i Associació d’Arxivers de Catalunya, 2007.

Estatuto

Final

Nível de detalhe

Completo

Datas de criação, revisão, eliminação

Orovio de Elízaga, Macarena, creació 20.12.2021

Línguas e escritas

  • catalão
  • espanhol

Script(s)

Fontes

Objeto digital (Mestre) zona de direitos

Objeto digital (Referência) zona de direitos

Objeto digital (Icone) zona de direitos

Zona da incorporação

Assuntos relacionados

Pessoas e organizações relacionadas

Géneros relacionados

Locais relacionados