Subsèrie 08 - L'Encens i la Carn

Identity area

Reference code

ES CAT AMHL 507-04-08

Title

L'Encens i la Carn

Date(s)

  • 1969 (Creation)

Level of description

Subsèrie

Extent and medium

1 carpeta, 5 fotografies en format digital a Portal d'Imatges (AMHLAF0140400-AMHLAf0140404), 4 programes de mà en paper i format digitalitzat, a més es troben en fotocòpia com cartell (AMHLCA2158- AMHL-2159), (AMHL-507-04-08-001- AMHL-507-04-08-004, AMHL-507-04-08-006) 1 programa de mà digitalitzat a Portal d'Imatges (AMHL-507-04-08-004) 1 programa de mà en paper i digitalitzat a portal d'Imatges (AMHLPM0005094), 1 programa de mà en paper i fotocòpia AMHLPM5369

Context area

Name of creator

Name of creator

Name of creator

Name of creator

Name of creator

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content

L’Encens i la Carn (teatre popular europeu dels segles XV i XVI) (Anònim Francès, John Heywood, Anónim català, Hans Sachs i Ruzzante). Es tracta de cinc farses de teatre popular europeu dels segles XV-XVI adaptades com una unitat per Feliu Formosa.

Les cinc farses són:

Farsa del sabater Drouet i el ricàs, d’anònim francès.

Alegre Farsa de Joan Johan el marit i Tyb la muller i sir Jhon el duc de Jhon Heywood.

Disputa de Buc amb son cavall d’anònim català.

El ferro calent de Han Sachs

Diàleg molt faceciós i ridícul d’Angelo Beolco, Ruzzante,

En principi segons el seu director Feliu Formosa hi ha dos elements externs de composició: la primera les cinc farses corresponen a cinc nacionalitats. La segona entre farsa i farsa hi ha presentacions escrites per el mateix, i poemes de la mateixa època que les farses.

Es tracta d’una estructura externa prèvia, que en el curs de la realització, va fer- nos tenir en compte altres aspectes de caire més intern.

Segons Feliu Formosa en el programa de mà ens diu “ si som conscients del món caòtic que hi darrere aquestes farses, les quals servien de divertiment al poble, ens trobarem que la nostra escenificació haurà de defugir els tòpics que generalment van units al concepte farsa. El que volem dir és que el contingut, la temàtica ha de predominar damunt la forma o les deformacions actuals d’una forma clàssica).

Caldrà esser conscients que el nostre espectacle sobre un món caòtic va adreçat a uns espectadors que també viuen en un món caòtic.

El tipus de document conservats són:

Inclou programa de mà.

Inclou cartell representació a la sala d’actes del casino Nacional el dia 14 de desembre de 1969.

Inclou cartell de la representació al Casal Cultural de Mollet el dia 2 de maig de 1969.

Inclou material digital. 5 fotografies de la representació, 1 programa de mà i 2 cartells digitals però també estaven en paper.

Inclou 1 cartell només format digital.

Inclou 2 PDF repetits de la ressenya de La Vanguardia de la representació de l’obra el dia 24 de març de 1969.

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

Notes area

Alternative identifier(s)

Access points

Subject access points

Place access points

Name access points

Genre access points

Description control area

Description identifier

Institution identifier

Rules and/or conventions used

Status

Level of detail

Dates of creation revision deletion

Orovio de Elízaga, Macarena creació 29.11.2022

Language(s)

Script(s)

Sources

Accession area

Related subjects

Related people and organizations

Related genres

Related places

Physical storage

  • Capsa: 076754